Az ismert 21-es játék. | |
A klasszikus 21-es játék. A bank ellen játszhatunk, vesztés esetén az óránkat illetve a felöltőnket is felajánlhatjuk. | |
Tihor Miklós C16 programja alapján készült átirat. | |
Szarka Zoltán átiratának Gona által debugolt verziója. Lásd: Restaurálás lap. | |
"A bátor lovag" Gona által módosított verziója. Lásd: Restaurálás lap. | |
A repülővel a magas épületeket kell lebombázni. | |
Különböző helyiségekben mászkálós játék. | |
Ki kell találni a pontokkal jelölt betűkből álló szót. | |
Az aknamezőn mozogva el kell kerülnünk, hogy aknára lépjünk. | |
Az aknamezőn mozogva el kell kerülnünk, hogy aknára lépjünk. A csillaggal jelölt helyek aknamentesek. | |
Amőba, hanghatásokkal. | |
Amőba játék, rövid ismertetővel. | |
3x3-as amőba, egyben memóriajáték is, mert a játékmezőt nem frissíti a program. | |
Vajon ez hogyan működik? | |
Az egyes sorokból kell az androidokat kilőni. A gép ellen játszunk, felváltva lehet lőni. Az győz, aki az utolsó(ka)t kilövi. Lásd: Android-NIM | |
A géppel felváltva lehet az egyes sorokból kilőni az androidokat. A lövést a bal oldali androidok hajtják végre. Az győz, aki az utolsó(ka)t kilövi. Lásd: Android Nim | |
Holdraszállás. | |
Holdraszállás, beállítható az üzemanyag égetési sebessége. | |
Akadálypálya bejárása az ütközések elkerülésével. | |
Az űrből érkező támadó sugarakat kell megsemmisíteni. ZX Spectrum átirat. | |
Az űrből érkező támadókat kell lelőni. ZX Spectrum átirat. | |
A ponttal jelképezett autót kell a pályán vezetni (vagyis a labirintusban irányítani). 10 futam lehet. | |
Tartsuk a autót az úton. ZX81-szerű megoldás. | |
A közeledő állatoknak hangjelzést lehet adni. | |
A képernyőn található rekeszek között kell a golyókat mozgatni a jobb oldali gyűjtőládába. Egy szabadon választott rekeszből kivehetjük a golyókat, és az utána következőkbe rakjuk ezeket. Ha az utolsó golyó éppen a gyűjtőládába kerül, ismételni lehet. | |
Awari változat. | |
Awari illetve Maya változat. Lásd: Maya. | |
Egy kupac babból felváltva vehetünk el a géppel, az elvehető babok száma viszont korlátozva van. Az veszít, aki az utolsó babot veszi el. | |
Félkarú rabló, adott pénzösszeggel lehet játszani. | |
Manic Miner változat (BASIC-ben). Bercit át kell vezetni a különféle akadályokon és össze kell szedni a kulcsokat. | |
Tanítható Barchoba, a program tudását szalagra lehet rögzíteni és újra betölteni. | |
A barlangban kell előrejutni az ellenséges gépek lelövésével. ZX Spectrum átirat. | |
A gép és a játékos felváltva lép. A lépéssel szomszédos bábuk az ellenkezőre fordulnak. Az nyer, akinek a végén a legtöbb bábuja marad. | |
Úgy kell eljutni a célig a fehér úton, hogy közben ne egyenek meg a bogarak. | |
Klasszikus bombadobós játék. | |
Egy tenger alatti barlangban sodródunk, csak lefelé illetve felfelé lehet manőverezni. A buborékok kiszúrásáért pontok járnak. Ne ütközzünk a szembejövő akadályoknak vagy a barlang falának! | |
Úgy kell kirakni a kockát, hogy egy sorban csak egyfajta betű szerepeljen. | |
A játéktáblán lévő üres négyzeteket kell kivilágítani. | |
A mozgó kígyót kell lőni. ZX Spectrum átirat. | |
Az elhangzott egyszerű dallamot kell megismételni. | |
Egy hajót kell lövésekkel belőni és eltalálni. (A játéknak kis hibája van.) | |
A barlang tetejéről olvadó jégcsapok cseppeit kell elkapni. Lásd: Jégcsap. | |
Felülről a sassal kell eltalálni a lent repülő csirkét. | |
A Primo egy dallamot játszik le. | |
Dámajáték. | |
Dáma játék a számítógéppel. | |
Több egyszerű játék. | |
Programozható ritmusgép. | |
A jól ismert domino játék. Futtató környezet: Graphics'85 | |
Egérként minél több sajtot kell megenni, miközben vigyázni kell, hogy el ne kapjon a macska. Lásd: Macska-egér verseny. | |
Sejtautomata. | |
A kezdő konfiguráció felvétele után indulhat az újabb generációk megfigyelése. | |
Sejtautomata. | |
Sejtautomata; a kezdő ábrát vagy mi adjuk meg, vagy a gép állítja be. | |
Az elvarázsolt házban a legfelső emeletre kell eljutnunk és a szellemmel megküzdenünk. | |
Egy emberkét kell irányítani, hogy minél több gyümölcsöt megegyen. A bokrokat el kell kerülni. | |
A Galaktikát bejárva kell csatázni az ellenséges űrhajókkal. Részletes leírása van, érdemes kipróbálni! | |
A pattogó labda segítségével kell lebontani a falat. | |
Marhafarm és marhakereskedés szimulációja. | |
Félkarú rabló játék, a pörgetést lehet megállítani. | |
A pattogó labdát kell visszaütni az ellenfél térfelére. | |
Poénos kalandjáték (rendőrök, verekedés, sátánista őrök, rossz lányok, kábítószer). Az indító képernyő szerint "Önnek most egy izgalmas adventur kalandjátékba lesz része". | |
Számokat kell növekvő sorrendbe rakni, egy lépésben az első N szám sorrendjét lehet felcserélni. | |
A pontokat a másik irányba kell téríteni, mielőtt elérik a vonalat. | |
Tartsuk az autót az úton. | |
Autóverseny. | |
Tartsuk az autót az úton. Botkormánnyal irányítható változat. | |
Autóverseny. | |
A kis "farkassal" kell minél tovább életben maradni. Billentyűlenyomással véletlenszerűen megváltoztatható a haladási iránya (illetve időnként magától is megváltozik), így kellene elkerülni az ütközést az akadályokkal. | |
A bal oldalról induló kígyót kell irányítani. A jobb és bal oldalt mindig a kígyó szemszögéből kell számítani, így nem egyszerű a játék. Több nehézségi fokozat van. | |
Vezessük végig az űrhajókonvojt az aszteroidamezőn! | |
Az ellenséges űrhajókat kell bombázással megsemmisíteni. | |
Céllövés, bűvös négyzet, részeg golf. | |
Az amőbához hasonló játék. | |
Golf játék. Tanuljunk mg golfozni a Primo előtt ülve. | |
A játék célja az N*N-es rácson 5 egymás melletti azonos jel elérése egy sorban vagy oszlopban. | |
A játék lényege, hogy a gúlában a lehető legkevesebb 1-es maradjon. Az átlépett 1-es 0 lesz. | |
Pac-Man-szerű mászkálós játék. | |
A billentyűzet alsó során lehet dallamokat játszani. A hangmagasság állítható. | |
Az első rúdon lévő korongokat kell a harmadik rúdra átrakni, de mindig csak kisebb korongot rakhatunk egy nagyobb tetejére. Futtató környezet: Graphics'85 | |
Az első rúdon lévő korongokat kell a harmadik rúdra átrakni, de mindig csak kisebb korongot rakhatunk egy nagyobb tetejére. | |
A táblából kell téglalap alakú részeket elvenni; az veszít, akinek az utolsó rész marad. | |
A helikopterrel az erdőtüzet kell eloltanunk; homokbomba és vízágyú használható. | |
A hófelhők között szálló repülőgépünkkel kell elkapni a hópelyheket. Néha a hópelyhek között egy-egy bomba is esik, ezektől óvakodni kell! A játék 10 elszalasztott hópehely után végetér. | |
A kincset kell visszaszerezni úgy, hogy közben ne essünk csapdába. | |
A játék célja az űrmadár megsemmisítése. Lásd: Invázió | |
A játék célja az űrmadár megsemmisítése. | |
Semmisítsük meg a Földet támadó ellenséget. | |
Megadott betűkből kell minél több pontot érő szavakat kiraknunk. A játékot akár öten is játszhatják. A játékosok nevét meg kell adni; a dobogóra kerülő játékosokat kirajzolja (a lányokat a nevük alapján felismeri és szoknyában ábrázolja :-). | |
A barlang tetejéről olvadó jégcsapok cseppeit kell elkapnunk. | |
ZX Spectrum átirat. A képernyőn található űrhajót kell összerakni és üzemanyaggal feltölteni.Lásd: Turbo. | |
Egy kígyóval kell a megjelenő tojásokat összegyűjtenünk. A kígyó csak jobbra tud kanyarodni. | |
Egy ötven szobás kastélyban kell a kincseket megszerezni és visszavinni a bázisra. | |
Egy magánnyomozó kalandjai. | |
Több játékhoz listázza a használható parancsszavakat. | |
Kincskeresés romantikus kellékekkel (törpék kastélya, szörnyek, fegyverek). A parancsszavakat csupa nagy betűvel kell beírni, egyébként nem ismeri fel a program! | |
ZX Spectrum J'ping J'k átirat. | |
Együk meg a kígyótojásokat, de vigyázzunk, hogy be ne kapjanak a kígyók. | |
Kincskeresés egy szigeten. | |
Vezessük végig a kiskutyát a labirintusban úgy, hogy ne menjünk a falnak és minél kevesebb lépést tegyünk meg. | |
A falánk kismozdony. Pac-Man-szerű mászkálós játék. | |
A kígyókat úgy kell vezetnünk, hogy ne ütküzzünk egymásnak vagy a falnak. A játékot ketten játszhatják. | |
Kockadobás? | |
A kis lapokat tologatva kell az eredeti állapotot visszaállítani. A játék bonyolultsági foka beállítható. | |
Kirakós játék.Lásd: Kombinett | |
Ez vajon mi lehet? | |
A labdát a kosárba kell dobni, megadható a dobási szög és a sebesség. | |
A pályán a körtéket kell összegyűjtenünk, de a vadgesztenyéhez érni tilos. | |
A repülőket kell lelőni a hajóról, az ágyú irányítható. | |
Egy pontot kell végigvezetni a labirintuson, falnak ütközés nélkül. | |
Egy pontot kell végigvezetni a labirintuson, falnak ütközés nélkül. | |
Labirintus játék. Futtató környezet: Graphics'85 | |
A labirintuson kell minél gyorsabban végigmenni a villogó ponttal. Joystickkal is játszható. | |
Egy térbeli labirintusban mozoghatunk, a kijáratot kell megtalálni. | |
Hozzuk az ellenséges repülőgépeket a célkereszt közepébe, és lőjük le azokat. | |
Az ellenséges űrhajókkal kell felvennünk a küzdelmet. | |
Egy sípályán kell végighaladni, 5 nehézségi fokozatban játszható. | |
Cél a fallal és az ellenséggel való összeütközés elkerülése. | |
Lokomotív, irányítható füstfelhő, lövedékek. | |
Fogadásokat köthetünk a győztes lovakra. A játékot akár öten is játszhatják. | |
Az veszít, aki az utolsó lufit kilövi. A géppel vagy egy másik játékossal játszhatunk.Lásd: NIM | |
Egérként kell minél több sajtot megenni, miközben a macska elkapni igyekszik. | |
Egérként minél több sajtot meg kell enned, miközben egy macska elkapni igyekszik. Lásd: Macska-egér verseny. | |
Egérként minél több sajtot kell megenni, miközben vigyázni kell, hogy el ne kapjon a macska. Lásd: Macska-egér verseny. | |
ZX Spectrum "Manic Miner" átirat. Ki kell jutni (több termen keresztül) a bányából. | |
ZX Spectrum "Manic Miner" átirat, örökélettel. | |
A ZX Spectrum "Manic Miner" átirat Gona által javított verziója. Lásd: Restaurálás lap. | |
A gép által eldugott bábuk helyét és színét kell kitalálni. A jó helyen lévő illetve jó színű bábuk számát a gép megadja. | |
Konfigurálható mastermind játék. | |
Awari változat. Lásd: Awari | |
Awari illetve Maya változat, más betöltőképernyővel. Lásd: Awari. | |
Találjuk meg a párba tartozó kártyákat. Egyszerre csak két kártyát fordíthatunk fel. Lásd: Memory - BG PRIMO Software | |
A párba tartozó kártyákat kell megtalálnunk a képernyőn megjelenő 20 kártya közül. Egyszerre csak két kártyát fordíthatunk fel. A játék időre megy. Lásd: Memory | |
A párba tartozó kártyákat kell megtalálnunk. Egyszerre csak két kártyát fordíthatunk fel. Segítségként rövid időre az összes kártyát felfordíthatjuk. | |
Tudálékos válaszokat szerkesztő program, kisebb hibával. | |
Számkitaláló. Négyjegyű számokat kell kitalálni, a jó számjegyeket és a helyes pozícióban lévő számjegyeket a gép kijelzi. | |
Zeneírás, lejátszás, tárolás és beolvasás. | |
Az egyes sorokból kell az androidokat kilőni. A gép ellen játszunk, felvátva lehet lőni. Az győz (vagy veszt), aki az utolsó(ka)t kilövi. Lásd: Android Nim | |
A gép ellen játszva a gyufaszálakból kell felváltva elvennünk. Az veszít, aki az utolsót veszi el. Magunk konfigurálhatjuk a kiinduló állapotot (csoportok és gyufák száma). Lásd: Android NIM változatok | |
Szöktessük meg Jancsit (ő a ninja?) a várból. Át kell ugrani a támadókat. | |
Ne engedjük feljutni az ellenséget! Köveket dobálhatunk lefelé. | |
A várkastélyban meg kell találnunk Mirandolinát. Ellenségünk a várúr és a kísértet. | |
Reversi vagy Fordítgatós játék. A közrefogott ellenséges korongokat tudjuk a saját színünkre fordítani. Az nyer, akinek a végén több korongja lesz a táblán. | |
A DeathChase ZX Spectrum játék átirata. "Az erdőben előtted menekülő két motorost kell lelőni. Ha ez sikerül, akkor a következő, sűrűbb erdőben folytatódik az üldözés. Tank vagy helikopter eltalálásáért és a 9. erdő után jutalompont jár." | |
A játékos figuráját üldöző szellemeket kell a téglafalba zárni (ahová lyukakat lehet ásni). | |
A High Noon ZX Spectrum játék átirata. Vadnyugati párbaj; az elhaladó szekér és a kaktuszok fedezékéből kell az ellenfelet lelőni, mielőtt az eltalálna minket. Két játékos játszhatja, illetve a számítógép ellen is lehet játszani. Botkormány is használható. | |
Pacman-szerű játék (átirat). Botkormány is használható. | |
Zongorázhatunk a Primoval. | |
Pac Man-szerű mászkálós játék. | |
A képernyőn felülről lefelé ereszkedő pókokat kell lelőni. | |
Pókerjáték. | |
A fentről leeső formákat kell egymásra pakolnunk a verem alján úgy, hogy a verem minél később teljen meg. Ha egy sort teljesen kitöltünk, az eltűnik (leesik). "Tetris"-szerű játék. | |
Egy atomreaktort kell működtetnünk. 19 szabályt kell fejben tartani. | |
Reaktor üzemeltetés. | |
Céllövölde és lézerpárbaj. Az utóbbi esetben az elhaladó űreszközt kell eltalálni. | |
Az azonos betűk esetén kell az Y gombot lenyomni. 10 próba után a gép összegzi a hibákat és kiszámolja a reakcióidőt. | |
A Lóverseny demo nyomán; itt a kocsikra lehet fogadni. | |
Részletes játékszabályok itt találhatók. | |
Jó grafikával elkészített rulett játék. | |
Bankot robbantott! Gratulálok! | |
"Veled nem játszom tovább, mert inged-gatyád itthagyod." | |
"Irtsd ki a szörnyeket a labirintusból." ZX Spectrum átirat. | |
A lépés kijelölése az 5,6,7,8 billentyűkkel (ld. ZX Spectrum) és az Enter segítségével történik. | |
Sakk játék leírása. | |
Sakk játék, részben lefordított német utasításokkal, Primo-ra átírva. | |
Sakk játék, német utasításokkal, Primo-ra átírva. | |
Mephisto sakk program (átirat?). A gép ellen játszhatunk illetve feladványokat lehet megoldani. | |
Sakk játékot játszhatunk illetve feladványokat oldhatunk meg. TRS-80 sakk program átirata. | |
Szalagra ment egy sakk programot. | |
A képernyő minél nagyobb részét kell bekerítenünk úgy, hogy bekerítés közben se a pattógó labdák ne találják el a bekerítés még nem zárt vonalát, se az oldalt mozgó ellenséges pont ne érjen el. | |
Scilful professzor meg akarja határozni egy szkíta faluban, ki kinek a férje illetve felesége. Részletes leírás itt található. | |
Egy lesiklópályán kell az akadályokat elkerülni. | |
Egy köves lesiklópályán kell a sí-transzportot levezetni. Összesen 3 életet használhatunk ki. | |
4 pályán kell ütközés nélkül végigmenni. Az utolsó pályán már nyulakkal is találkozhatunk. | |
Elered az eső, és Frednek esővizet kell gyűjtenie egy hordóba. Közben vigyáznia kell, hogy ne ázzon el.Futtató környezet: Graphics'85 | |
A repülővel navigálva kell lelőnünk illetve lebombáznunk az ellenséges állásokat. | |
A bolygóról kell felszállni az űrállomásra. | |
A nagy Sprint áruházban, ahol kialudt a villany, kell bizonyos árukat megtalálnunk. | |
A sünnel 10 leeső körtét kell elkapnunk. | |
Egy halomból a géppel felváltva kell tárgyakat elvennünk. A játék paramétereit mi határozhatjuk meg. | |
Előre meghatározott célszámot kell a géppel felváltva, részösszegeket hozzáadva elérni. | |
A bal oldalon áramlanak felénk az "ellenséges" számok, a saját számunk pedig a jobb oldalon van. Ha az érkező szám megegyezik a mi számunkkal, akkor kilőhetjük. A saját számunkat növelni lehet (modulo 10), hogy értéke a kilövéshez megfelelő legyen. | |
A géppel versenyezve, kockadobás alapján kell egy szarvasbogarat összerakni. Az nyer, akinek hamarabb kész. | |
Egy régi, romos házban kell a szúnyogokat elkapni. Közben két "kiéhezett" szellem is vadászik ránk. Szerencsére kihasználhatók az átjárók adta lehetőségek. | |
Pac-Man-szerű mászkálós játék. | |
Össze kell szednünk a pályán lévő csillagokat. | |
5 kört kell hibátlanul megtennünk. | |
A bal oldalon lévő cowboy le kell lője a szemben lévő ellenséget. | |
Két ellenfél tüzel egymásra. | |
A feladat a képernyőn megjelenő jel lelövése. | |
Az alul guruló golyót kell megindítanunk a bábuk felé. | |
A kígyót a jobb felső sarokba kell (a nyilakkal) átvezetnünk. | |
Meg kell akadályozni, hogy a labda elhagyja a játékteret. Az ütők az A, Y illetve az Ó, Ú billentyűkkel mozgathatók. | |
TV-tenisz játék változat. | |
TV-tenisz játék változat. | |
Két játékos tud egymás ellen játszani a jól ismert TV-foci szabályai szerint. A játék 10 gólig tart. Lásd: Foci, TV-foci | |
A folyó két partjáról indított torpedókkal kell az átvonuló ellenséges hajókat lelőni. | |
A folyó két oldaláról indított torpedókkal kell az ellenséges hajókat kilőni. | |
A darabokban lévő űrhajót kell összeraknunk és feltöltenünk üzemanyaggal. Az érkező szörnyeket le lehet lőni. | |
Egy erdőtüzet kell eloltani a vízágyú és a homokbomba-adagoló segítségével. A víz mennyisége korlátozott, a homokbombákból viszont tetszőleges sok ledobható (de egyszerre csak egy). Lásd: Abu Bomba, Helikopter | |
Ki ne ismerné? A kétoldalt található ütőkkel kell a labdát a játékmezőben tartani. Lásd: Foci, Tévéfoci | |
A képernyő alsó részén mozgatható űrhajóval kell a fenti UFO-t kilőni. Az UFO pajzsából lehulló törmelékek és a bombázók lövései tönkretehetik az űrhajót. A pajzs egyes pontjait eltalálva az UFO sérülései begyógyulnak. | |
Egy repülővel mozogva kell ufókat kilőni. | |
Az ellenséges repülőgépeket kell a célkeresztbe fogni, hogy a gépágyú megsemmisíthesse azokat. | |
A rendőrautóval kell a rablók autóját elfogni. | |
A jobb felső sarokból kell a bal alsó sarokba jutni a csillagokkal való ütközés nélkül. A játék botkormánnyal is játszható. | |
Egy űrhajót kell átvezetni a nagyforgalmú űrbéli országúton. | |
A játék célja a mozgó űrhajó eltalálása. | |
Ki ismeri a szabályokat? | |
A felülről leereszkedő pókokat kell lelőnünk. A pókok számát előre megadhatjuk. | |
ZX Spectrum Manic Miner átirat. "Vezesd ki Vilit a napvilágra az elvarázsolt bányából." | |
Gyorsan végig kell mennünk a vonalon, mielőtt az üldözők utolérnek. ZX Spectrum átirat. | |
Mozart: Oragna Figa lejátszása. |